pondělí 1. března 2010

Nelson Lakes

Už jsme tady zase, máte radost? No i kdyby jste neměli, tak máte smůlu, protože nás se jen tak nezbavíte:-). Z Motueky míříme do St.Arnaud a Nelson Lakes NP, hodně jsme zvažovali jestli nepojedeme dál a ozera necháme na později nebo je vůbec vynecháme. Nakonec jsme zůstali a moc se nám tu líbilo. Ála mne peskovala, že píšu moc rozvláčně, tak to tentokrát zkrátím (snad). Na parkáči jsme potkali další Čechy (Báru, Helču a Michala), jež nám objasnili krmení Úhořů. Pořád se nám do krmení montovaly kachny a dvě černé labutě.
Trek jsme šli pět dní. Mě se to moóóc líbilo, je to takové Švédsko-Finsko dole a Norsko-Tatry nahoře. Z výše jmenovaných důvodů pouze kusé zprávy.
První den podél jezera Rotoiti. Potkáváme Mika (Kiwák, Auckland) takový fajnový skřet, který nás (především Álu) děsně trápil. Trápil nás večer a ráno. Večer to bylo marinovaným steakem hovězím, kuřecím, hovězím. A ráno slaninou s vejci. První večer to ještě šlo – pouze Pavlovův reflex. Ráno již brousila nejen jazyk, ale i nůž. A další večer výhružky vraždou (pozn.korekt.: kdo to nezažil, nepochopí. Jíte celou dobu tyčinky a nudle a pak cítíte TU vůni, která se line celou chatou..to je na zbláznění). Obzvlášť pikantní to bylo, když jsme měli kuskus s tučňákem. Ála snědla 2/3 přídělu, jelikož jsem po třetině málem prasknul. Po té prohlásila, že by ještě něco snědla a vyloudila z Mika kousek stejku (to už si z ní všichni dělali srandu, že je těhule a řádně ji vystíhovali:-)) ).
Překračujeme Traverse Saddle a míříme k jezeru Rotorua, kde ale nezůstáváme neb je zde Sunflájů jak nas.....ypáno. Nádherné mokřady, mechy a lišejníky, pabukový prales a taky trochu panorámata. Kupodivu neprší den třetí, ale až čtvrtý, samozřejmě se držíme hesel: Neexistuje špatné počasí, pouze oblečení, Skialpinista se svým oblečením neustále pracuje a Vlna (čti IB) hřeje i když je mokrá. Ála se pokusila proměnit na půl vteřiny v Batmana a podařilo se jí překonat rekord ve skoku do hloubky mezi šutry a listí (poznkorekt.: z důvodu naprostého vyhladovění). Také se mě neustále snažila svést z cesty kamsi do bezedné hlubiny, po té co jsem na to upozornil se ušklíbla a prohlásila: Že mi dělá Kačenku (pozn.korekt.: vymýšlím pestré zkratky). A vůbec se nám v Nelson Lakes dost líbilo.
Po pěti dnech chození se Ála šla zbaběle umýt do sprchy a já do jezera (doufám, že to ty úhoři přežili). Valíme na Blenheim, kde máme scuka s Bárou, Michalem a Helčou. Se kterými jsme strávili príma večer při rybaření (nic jsme nechytli ani rýmu né, ale byla to první životní zkušenost opravdového rybaření, žádné lovení na pytlačku v chovném rybníku) a Ála se měla s kým opít:-)). Po té do Kaikury, cestou tulení kolonie s mrňaty a v Mořských mrchách, kde jsme chtěli okusit Langustu nevyvářeli bo nebyl proud fňuk (každopádně díky za typ Šimi).
V Kaikuře jsou velryby tedy údajně, my tu máme sraz s Jonasem a Terezou (Němčíci s kterými jsme dřeli na sadu). Měli po výletu na velrybách, žádné neviděli neb byla tour zrušena kvůli vlnám, tak to zkouší zkombinovat s Álou, já jsem pohrdl. Ráno je Tsunami (tedy hrozí s ní) a tak jsou velryby zrušené J&T to vzdávají (zkoušeli to 7x). A tak sedíme na pláži, chlapi vyvářejí a ženský loupou mušle Paua. Oběd (fenomenální kuskus), vyfotit Německo/půlmoravskou dodávku pro Jirku s Verčou (zdravíme Holandsko) a pápec.
Tak se nám tam v Čechách všichni opatrujte a nesmutněte My přijdem...

7 komentářů:

  1. Ja to vedela, ze Einstein nebyl blazen! Teorie relativity funguje! Ve ctvrtek jsou v Motuece a v pondeli uz maj za sebou 5ti denni trek plus par zastavek behem minimalne 200km cesty. Unbelievable! :-)) Slava jiznimu ostrovu s evidentne lepcejsim interfernetem vsude vukol. Zdar, zdar, zdar. tH.

    OdpovědětVymazat
  2. Nazdarek,
    koukam, ze uz jiznocestujete. Je parada s vama po roce zase cestovat virtualne stejnymi misty. Vzpomniky ozivaji, fnuk. Mam neblahe tuseni, ze tulen na ganetech je nastrčeny, pac mi ho take videli poprve prave tam na ceste zpet od kolonie:-) Jinak nalezeni naseho zapisku na Q. Charlotte me potesilo a pokud budete pilni a budete projizdet knihy na chatach, tak nas tam taky najdete (pro usnadneni: na jizaku jsme byli leden a unor). Pri poznamce, ze jste Nelson Lakes malem vynechali mi dost zatrnulo, pac Traverse Sabine circuit jsme s Ondrou vyhodnotili jak nejlepsi vicedenni trek na NZ. Nam tu v CR koncem tydne vse odtalo a slunicko sviti o 106 takze zacina pomalu ale jiste lezecka sezona. Oliv uz byla s Misou a Sadou lizt v nedeli na Srbarne a moc vas zdravi. Ja lestim kolo a prvni vyjezd je tu co nevidet. Slunce jsme tu potrebovali jako sul, energie z NZ uz pomalu dochazela:-) Drzim palec, at vydrzi na cestach pocasi a nebojte ta velryba se nekde nakonec objevi, i bez nahaneni v Kaikoure. boskam na licka, pa V.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky,
    tak kolik ste vymysleli tech slok, coz? Ze bysme s Kacenkou porad vedly?:)))
    Kazdopadne zpravy, ze veskery snih roztal jsou naprosto liche!!!
    Ted sem se vratila ze Zvonicky (mam zase vikendovy dramatak:() a snehu bylo, a porad pribyvalo,...:)))
    Mam za sebou taky naky to backurkovani, ale vic snad jinde a jindy:)))
    Jo, a abych nezapomnela, kdyz uz ste zminili ten navrat...kdypa to bude??? :)))
    Uzivejte si dal cestovani.
    Posilam obema velkyho hudlana,
    Danysek

    OdpovědětVymazat
  4. Hoj,
    nechcete si začít dělat srandu také z někoho jiného?? :-)
    Jinak to tam tedy nemáte vůbec špatné :-)
    Užívejte dál :-) My máme prašánek, tak to teď také není úplně k zahození :-)
    Pac a pusu, K

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj lidi,chci Vám jen sdělit,že jsem nepřestal komentovat Vaše zprávičky proto,že byste mi už přestali bavit,ale proto,že mladí kolegové v práci využívali služební PC tak dlouho k různým soukromým "aktivitám" až došla vedení trpělivost a přijalo příslušná opatření.Tušíte jistě jaká.Takže teď Vám píšu z kanceláře našeho etopeda,který mi umožnil na mou prosbu zaslat Vám alespoň tuto vysvětlující informaci.Žádal jsem sice formou SMS mamičku Blaničku,aby Vám důvody mého "mlčení" sdělila,ale nevím,zda tak učinila.A byl bych vážně nerad abyste si mysleli něco jiného.Taky nevím,kdy s mi podaří zase napsat,protože to už jde "mimo mne".U sebe v jeskyni signál na internet -jak víte nemám a investovat 20tisíc do satelitního příjmu signálu,který mi jako jediné možné řešení nabídla firma od které mám satelit na TV-nehodlám nebo to považuji jednak za zbytečné a jednak nechci,aby pak moje jeskyně působila díky satelitním parabolám dojmem utajeného vojenského vysílače.
    Vy dobře víte,že na Vás budu pořád myslet a třeba se dokopu na jaře k návštěvě nějaké internetové kavárny.Konec hlášení- Váš "starý jezevec z Krkonoš".

    OdpovědětVymazat
  6. trochu jste tu korespondenci začali flákat, ne? a to bylo pořád "nás se nezbavíte?" :-) napište cosi, bo už jsme zase zvědaví! :-)
    u nás normálka, Terka léčí nohu, já se chystám na skiaply do Černé Hory a mezi tím fachčíme ...
    čau, Tn'Tn'T

    OdpovědětVymazat
  7. Zdarec děcka,toš jsem jsem už přelouskal všecko co jste napsali, krásné počteníčko,trochu mě jímají besy co všecko je třeba přežít a prožít tam na druhym koncu světa.Začínám se bořit do plánování a za chvíli vás budem bombardovat dotazama.Mějte se krásně.HOj Karlos a Jita

    OdpovědětVymazat